The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 12, 2009

long journey home

semalam tahukah kamu bahawa sy banyak kali mention "i'm not homesick anymore, sebab saidamunira sudah berumur 22 tahun". dan, akhirnya sy balik juga ke rumah. [clap clap clap!]

..dan tahukah kamu sy sampai ke rumah pukul berapa? ya, lambat. dari KL pukul 2+ pm. sampai rumah pukul 12+ am. ?? apa? ya. super lewat. plus super penat.

waktu sebenar sampai rumah adalah 8.30 pm. [masih lewat juga]. sebab:
1. oh. macam-macam sebab. xperlu tulis lah. [hal rumah tangga. ehem. ;p]

ok. menjadi lebih lambat ialah sesampai di rumah, xada orang. jadi, telah terpaksa mendengar si beliau bercakap itu dan ini. "lain kali, bagitahu lah kalau nak balik, kan dah cakap banyak kali" .. sort of. dan, sy tidak gebon pun.

terus meroger ayah. rupa-rupanya ayah, emak serta belle otw ke gua batu maloi [budak pedas yg xtahu tempat ini layak terjun bangunan, ok?], pergi tengok budak pengakap camping. fortunately ayah baru sahaja keluar. jadi, ayah telah berpatah balik untuk mengangkut daughter beliau yg xmandi ini pergi ke sana sekali lah. ya, sebab sy sudah menjadi penakut sekarang. malam-malam xmahu keseorangan di rumah lah.

lalu, sy telah pergi ke hutan tersebut dengan outfit berdating. ya, ya. memang xsesuai. kasut yg comel akan menjadi selekeh sebab lecak. em. berasa lucky juga lah sebab xmemakai high heels semalam. heh.

okeh. di sana cuma menonton budak-budak buat persembahan. disebabkan itu adalah jambori pengakap sekolah-sekolah dekat rembau, maka, sy tertengoklah persembahan adik-adik hingusan smkap buat persembahan juga.

perkataan yg paling sy ingat semasa persembahan mereka adalah "smkap memang juara". hello adik. kamu berbaur perasan, ok? persembahan mereka adalah seperti persembahan tak ada idea. sebab mereka cuma menyanyi gabungan lagu-lagu rumah sukan. [oh. xapalah. hanya super senior yg comel ini saja yg tahu kamu xada idea].

uh. part yg paling xboleh tahan adalah perut yg lapar. mungkin ayah menyedari anak beliau ini sudah pucat lesi xmakan. jadi, sebelum pulang, makan lewat malam di kedai dahulu. sebenarnya sy cuma makan otak-otak & kebab pada jam 7+ di pasar malam.

pulang ke rumah dengan sangat lewat membuatkan sy pening sehingga ke hari ini. em. tidaklah. mungkin mengalami fuzzydizzy ini disebabkan pergi menjemput faremaq di stj kuala pilah tadi. pesanan kepada menteri kerja raya i.e. cik miki, "boleh alter jalan kat pilah x? buat jadi straight forward saje, ye? poning acik bawak keto poie pilah".

sudahlah. entri panjang2 seperti memberi tekanan kepada pembaca. heh. ok. boleh bagi bIIIg applause kepada diri sendiri kerana sudi membaca. PEACE!!

have a nice weekend!

wink wink ~.^

4 comments:

menteri kerjaraya said...

dlm byk2 jalan.. pilah tu mmg xleh nk buat ape lah.. bukit putus kah? uishhh.. ramai sgt org repot ni.. xleh jadi ni

pphoenix said...

er ehe mintak maaf entry sy selalu panjang2 =D

Cik feeda said...

uh..uh..super gebon lah

idatazira said...

menteri kerja raya:
hahahaha.
sila ambil tindakan sket.
proaktif sket.
kekeke

riny:
oh.
tp bergantung kpd kemahuan utk membaca.
hehe.

fida:
manede gebon lah.
isk isk.

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.