The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 6, 2010

first week of August

assalamualaikum.

minggu ini sangat produktif. extraordinarily.

sejak hari Ahad lepas, makmal dah jadi kawan rapat saya. oh macam mimpi indah. saya belajar gas chromatography (GC) dengan Encik Razif yang baik hati. belajar lipid extraction from plasma, fatty acid methyl ester preparation dan segala bentuk step yang perlu saya buat untuk analisis asid lemak dalam plasma. oh ya. even hari ini, saya telah pandai pasang nitrogen gas tank dekat fume hood. walaupun memakai baju kurung dan pashmina, terpaksa juga buat kerja macam ganas tersebut. on average, minggu ini saya balik tiap-tiap hari around pukul 7 petang [eh ke malam?]. hari Selasa je saya balik pukul 8.15 malam.terasa gigih. harap-harap boleh jadi 43 kg lepas ni.

bukan GC lab saja. semalam dan hari ini ada blood sampling dekat HUKM. pagi-pagi dah keluar pergi hospital. jumpa pakcik makcik subjek kesayangan. mintak darah sikit pakcik makcik sayang. saya nak belajar buat itu ini. hehe. ya, betul sekali. sekarang ada kasih sayang kepada subjek. mereka pun macam atok dan makwan dekat kampung juga. lovable. warga tua perlu dihormati dan disayangi.

bercakap pasal warga tua, one thing triggers. [secara ajaib]. kasih sayang kepada atok dan makwan. juga kasih sayang terhadap ahli keluarga yang lain. disebabkan kasih sayang tersebut, hari ini berasa sangat rage. like explosive. .

betapa "berakalnya" dia.. kerjanya memang dibuat secara "berakal".

*
*

emosi tengah tak stabil. kalau marah, syaitan banyak sangat dekat kita. jadi mari tukar topik.


hari Rabu saya tengok teater CUCI. oklah. walaupun macam sikit frustrated juga. Nabil rocks. Awie rockEST. :D. pergi tengok dengan Udeq. tak sangka boleh tidur juga dalam Panggung Sari tu. dulu tengok Impak Maksima rasa macam takleh kelip mata.

baiklah. berhenti di sini dulu. nak pergi mandi dan memandu pulang ke rumah malam ini. saya sangatsangatsangatsangat bersyukur sebab lab takda power supply over the weekend. sebab, kalau ada, saya takleh balik rumah. kena buat lab sampai lebam. yeehu. nakbaliknakbalik. :D bye bye.

wink wink ~.^

2 comments:

miki said...

produktifnye..
ptt la xde kt RAH.. ahaks..bila nk dtg klang?

idatazira said...

darling, I miss you.
like crazy :p (tipu)
em sangat sibuk buat lab lah, cemane nak gi klang,.
wowowowo :(

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.