The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, August 14, 2010

optimistic it is

assalamualaikum semua.

yesterday was ---> :D. [sebab taktau nak describe yesterday tu macam apa.] hm. could it be optimistic?. we'll see.

semalam telah seronok sebab boleh bangun lewat, as Lai Kuan was injecting samples in the morning. sampel semua dah habis prepare, so takyah struggle pergi lab pagi-pagi sangat.

sebab bangun lambat, saya telah sengaja melambat-lambatkan lagi keadaan. saya start enjin ScarlieRenesmee [takyah sebut kalau malas, cukuplah kalau faham maksud dia kereta, ok? ;p] dan terlihat isipadu minyak dia tinggal separuh. maka, disebabkan saya memang ada habit terasa jengkel kalau minyak kurang dari separuh, saya pergi Petronas, isi minyak. bukan beli biskut oreo. disebabkan sekarang takyah basuh baju guna tangan lagi, sekarang keyakinan diri telah bergantung kepada isipadu minyak ScarlieRenesmee. maka, saya menjadi lebih yakin semalam.

lepas tu pergi fakulti. didapati sample baru saja injected at 9.10 am. that means I HAVE TO WAIT UNTIL 5PM TO OFF THE MACHINE. wargh. one sample takes 67.5 minutes to run in GC. kalau ada six samples, plus relapse time machine tu, maka saya terpaksa batalkan hasrat untuk buka puasa bersama family di rumah.

maka, saya telah sms ahli keluarga [InsyaAllah] yang you-know-who tersebut. takda orang lain. cuma dia seorang. aisemen sempat gedik pulak auw. sms berbunyi,

u, nak bukak pose same-same, tak kire nak bukak pose same-same jugak. kalau tak, kite berpisah.

tadaa, saya tipu anda di bulan puasa. minta maaf ye. moral: mana boleh bagitahu anda semua apa saya sms bukan? rahsia (bakal) rumah tangga you. :p

oleh itu, beliau telah berhasrat untuk berbuka puasa di parappapappaMcD. yes McD pon sodap.

walau pun begitu, disebabkan GC machine tu lambat sangat menurunkan suhu beliau, saya menunggu lah, nak buat cemana. takkan nak lari tanpa tanggungjawab dan membiarkan compressed air, hidrogen dan helium tidak ditutup. lainlah kalau ada niat nak bagi makmal tu meletup over the weekend. oleh itu, saya telah balik pukul 5.30 petang.

hello, it was KL. expected lah traffic jammed. maka, dengan itu, saya hanya berbuka dengan minum air mineral dalam ScarlieRenesmee, itu pun nasib baik hari Isnin hari tu ada air mineral lebih masa data collection dekat HUKM, pastu saya rembat letak dekat belakang seat. luckily, yesss luck luck :D.

saya hanya sampai dekat RnR Seremban jam 8.05 pm. terus pergi solat maghrib lepas tu beli jagung dan air milo Dailyfresh [our favorite snack, take note take note, nanti boleh belanja kami :P]. oh, in the meantime, Cessna kata takpa, just drive carefully, dia dah buka puasa dengan family dekat SR, nanti dia teman saya makan McD.

tapi, macam tak berhati perut kalau mensuruh kekasih menunggu sampai burn solat terawih dia, bukan? dahlah taktau boleh sampai pukul berapa, jalan jammed lagi. makanya, saya pun berasa takpa lah. nak makan je pun, dekat RnR pun banyak makanan what.

oleh itu, saya beli nasi briyani ayam RM5 yang tak sedap mana pun, sebab cuma ada nasi dan ayam je. em. rezekilah tu. selepas itu, saya makan seorang diri di sebuah meja yang ada dua lagi kerusi kosong. meja sebelah pun kosong.

tiba-tiba, ada dua orang aunties are-are nak duduk dekat meja saya. baiklah. silakan. entah kenapa dia tanak pun duduk meja sebelah yang kosong tu. mungkin dia tengok saya macam loser ke apa, makan nasi briyani yang ada ayam saja, air pun takda, makan seorang diri. ceh. haa. expected................. saya jadi pening sebab bahasa tamil sungguh arghhhhhh poning acik dongar.

tak tahan, terus makan dengan laju, minum air dalam kereta dan cepat-cepat memandu pulang.

arrived home at 10 pm. :D

sekian, penat haku type entri ni. good byebye. selamat berbuka puasa.

wink wink ~.^

3 comments:

Cik feeda said...

eh dh ad mesin basuh ke?ke angkut blk umah..ahakss
siannya bukak pose sorang2

idatazira said...

tade la ofcos.
haruslah angkut balik rumah.
wanita bekejaye katekan. :P

Cik feeda said...

cit...

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.