The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 16, 2011

Personality Trait

Assalamualaikum people.

"Kenal diri dulu sebelum kenal pasangan hidup". [Bolehlah pakai quote ini, cite as Saida 2011 ya. Sila, sila.]

Udeq, Azie dan saya telah mengenali diri kami. Ini semua sebab we have Clinical Psychologist in the house. Kau ada? Tak ada kan? Haha. Berciri bongkak pada bulan Ramadhan pula. Minta maaf semua, minta maaf.

Kak Wan the housemate yang juga bakal menjadi Clinical Psychologist menawarkan pakej hebat kepada kami dan pasangan. Ehem. Personality Trait Assessment. It is unique, macam thumb print. Tak boleh diubah, tapi boleh adjust.

We have these five personality traits: O-Openness, C-Conscientiousness, E-Extraversion, A-Agreeableness, N-Neuroticism.

I am high in Openness, di mana saya adalah manusia yang inventive serta curios. Wikipedia yang cakap, buku Kak Wan pun cakap I have appreciation for art, emotion, adventure, unusual ideas, curiosity, and variety of experience. Tetapi boleh jadi saidamunira seorang yang kecoh. Kahkahkah. Sebab itu haku tulis benda ini dekat sini. I am OPEN yo! :p

I am average in Conscientiousness. Bermakna, tahap efficient dan careless saya adalah balance. Orang yang cemerlang macam Udeq memang will have very high C. Tapi saya lega kerana tahap kerajinan dan kemalasan adalah lebih kurang.

I am average in Extraversion, so that I am outgoing and also reserved. Hoyeh hoyeh. Normal rupanya saidamunira ini.

Agreeableness. I am very low ye. I can be very cold and unkind to you. Takut tak? Muhammad Izzat takut tidak? Heheh. Selain itu, perangai ini membuatkan saya seorang yang sangat skeptical. Jaga-jagalah anda. Tapi tak adalah penjahat terkemuka mana. Hard-headed sikit tu adalah. Sikit??. Eh tapi bukankah VERY LOW? Heheee. You judge.

Neuroticism in me is low. Itu menjadikan saidamunira seorang yang secure dan confident. Ternyata, saidamunira memang bukan manusia gebon. Yibayiba!

Tetapi ini semua tidak dihuraikan secara spesifik lagi. Eheh. Memang saya tak ada niat pun nak membuat huraian spesifik tentang trait saya. Nanti boleh jadi ceramah psikologi pula, siapa nak bertanggungjawab, siapa?

Baiklah. Nanti saya akan menyiasat personality trait bakal pasangan hidup saya pula. Nanti senang nak bergaduh ke hapa dengan beliau. Kehkeh.

wink wink ~.^

0 comments:

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.