The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 7, 2012

FastFoodMarathon & 'Hecticity'

Assalamualaikum.

This week is a history. Tak pernah saya buat perangai teruk macam ni. Er tapi tak keji, it's okay. Cuma dari segi pengambilan makanan, terasa berperangai teruk.

Jadual crazy marathon minggu#1 Januari:
Isnin [det dengan kekasih hati] - lunch at Burger King, dinner at Rosdet, enjoying the favourite fish dish.
Selasa - lunch dekat kafe dengan Ani, dinner [dengan besties, Haiza & Aisyah] at YellowCab Pizza, BINGEING!
Rabu - lunch pakcik, dinner alone at McDonald's
Khamis - breakfast at McD, lunch at Chicken Rice Shop, dinner at KFC with IzzatLove
Jumaat - breakfast with KFC twister and nuggets, dinner, Dunkin Donuts [IzzatLoveLoveLove belanja, thank you Sayang], supper saya tak makan, tapi lelaki kesayangan tu makan Lambchop pukul 11 pm, KF belanja
Sabtu - kawal nafsu kawal nafsu, tapi takleh bagitahu apa saya dah makan.
Ahad - makan kenduri kahwin Islami, InsyaAllah.

Ya Allah ya tuhanku. Kusyukuri nikmat-Mu. Jauhi kami dari bahaya penyakit. Amin.

* * *

Dear diary.

Menjadi dewasa tak mudah. Seminggu masuk 2012, hari ini berperasaan pelik. Agaknya nervous jadi cikgu tusyen, tengok anak murid comel-comel, handsome-handsome, lepas tu pandai pulak tu. Cikgu dia sekadar setinggi 152 cm. Lepas tu pulak, anak murid kaki gosip. Gossiper bukan main-main, pelajar lelaki pula. Dahlah tu, gossiper tu agaknya boyfriend sepupu cikgu kecil ini pula. Aduhai anak murid. Mensiput cikgu bila anak murid gossip-gossip cikgu nak kahwin dengan anak pengetua tusyen ye.

Entah taktahu nak describe. Harapan aunty dan uncle tinggi melangit. "She is my future", kata Aunty kepada client beliau sambil mencium pipi saya. Harapan emak dan ayah, saya akan berkonvo topi bulat. Harapan bakal suami, tak terkata tinggi. Rasa bahagia tiba-tiba terbeban dengan tanggungjawab. Masa untuk keluarga tiba-tiba terbahagi untuk kerja. Hmm.

Hati macam sayu pula. Terlalu besar harapan semua orang terhadap saya. Habis tu impian saya ni nak buat cemana?? Ok. Impian yang mana satu? Taip entri blog pula sebelah emak dan ayah. Hm. Rasa nak menangis.

Sekarang nak minta macam-macam. Yang paling penting saya nak minta supaya saya menjadi anak yang baik dan isteri yang baik kelak.

Mungkin baru first week, saya belum boleh rationalize. Selain tu agaknya saya hormonal. Kan dah cakap, doktor pesan saya alert dengan period cycle. Fikir lagi. Fikir lagi. 75% jadi harapan atau takyah ambil risiko langsung?

Mommy pula menunggu tesis siap dikarang. Kalau mommy tahu masa saya terbelah bahagi, dari KL ke Seremban, dari Seremban ke KL, dari KL ke Rembau, agaknya dia nak rotan saya tidak?

See. Can you imagine my life now?

Anyways, saya akan berusaha menjadi SUPERSAIYA!!

Permudahkan urusanku, Ya Rabbi.

Sekian. Otak saya terbelit.

2 comments:

cikmune said...

awak!!!!!!! jadi cikgu tuisyen kat situ ke? wah~ sambil tu awak wat tesis?? caya lah sekdaaaaaa!!!

tau awak superwoman. iallah boleh. but dont force urself too much ok... bakal mummy tu baik. iallah dia paham. bakal hubby awak tu pun baik kan..... so awak jgn stress2 k ^_^

idatazira said...

thank you mune mune.
hihi
zaman menjadi dewasa sebenar dah sampai

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.