The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 19, 2012

The thoughts.

Lagi ~2 bulan nak kahwin dan saya masih lagi berasa blur nak kahwin. Yang penting ialah rasa nak masak-masak lepas kahwin. Cita-cita tinggi nak masak untuk ibu bapa dan keluarga. Taktau lah boleh masuk kategori poyo ke apa. Dan taktau kenapa saya nak relate kahwin dengan memasak.

Preparation kahwin melompat ke sana-sini. Lepas jumpa Kak Mawar konon nak fitting Sabtu lepas membawa ke jalan buntu. Buntu ye buntu. Haha. Apakah nasib. Adakah sempat daku dan pasangan menjalankan plan B. Masa terus berlari meninggalkanku. Terfikir juga, berapa banyak kaki yang masa ada. Huh.

Kenapa entah malas sangat nak fikir pasal kahwin. Dilema dewasa awal yang dialami ini membuatkan saya nak kahwin cecepat pastu takyah fikir banyak lagi. Yang penting boleh memasak untuk suami. See see. Apa kaitan pun taktau, tapi itulah perasaan di lubuk hati sekarang.

Maka lepas ni kalau nak sambung study lagi kena fikir 25 ribu kali nak duduk kat mana. Uncle aka bakal bapa mertua tu dah pesan supaya jangan tinggal asing-asing. Oleh yang demikian, saya tengah rationalize ni nak duduk kat mana yang boleh memasak-masak tetiap hari untuk pasangan hidup dunia akhirat itu. Errk. Lagi?

Baik saya berhenti dan lupakan blog ini buat sementara waktu, sebab cita-cita saya nak hantar tesis dan cita-cita mommy nak saya publish intervention paper saya ni kat journal quartile 1 harus dilaksanakan. Bye!. Saya nak jadi rakyat Malaysia yang berdaya saing.

wink ~.

0 comments:

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.