The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 2, 2012

Walking through adulthood (Part 2)

Again. Meniti usia dewasa. Akuuuuuuuu di dalaaaaam diiii leeeee maaaaa.. [lagu KRU please].

Hai hai. Hari yang mempeningkan kepala wanita hamil telah tiba. Dahulu lagi telah tiba sebenarnya tetapi telah  dibuat-buat lupakan. Sesungguhnya, hari ini suami telah mendapat khabar berita yang tak menggembirakan. T_T

Saya pun jadi sedih setelah kepeningan kepala saya kembali. Saya telah fikir lama dulu dah pasal ni. And now, I have to feel and think about it again and again.

Adakah saya takmau ikut suami? Mahu. Tapi adakah suami mampu menyara saya kalau saya bertaraf surirumah? Taktahu. Apakata ibu bapa dan mertua? Ikut, jangan tinggal sini. Adakah saya pernah cakap kat suami saya nak tinggal sini? Pernah. Lebih sekali. Siapa nak jaga saya berpantang kelak? Err..

Dan sekarang, what happen, kalau saya tak ikut suami. Macam mana? Macam manaaa?

Sesungguhnya saya sangat takut nak menghadapi kehidupan tanpa suami di sisi. [Ouch T__________________T nangis secara banyak]. For eight years we have been together and 6 months plus being his wife. Kalau saya tak jumpa dia selama 10 bulan, apa kata survei?

I have to think, rethink rethink rethink rethink think think think. February intake is the nearest semester kalau saya nak sambung study. Tetapi keadaan takkan mengizinkan sebab I will be bloated with 7-months belly.

Oleh itu, saya harap kami akan ditunjukkan jalan yang semudahnya oleh Allah. Kerana saya taktau pun apa nak buat. Sekarang asyik terbayang nak melalui confinement di tanah air sendiri. Tapi sambil nangis sikit-sikit  lah nanti rindu suami. Risau banyak perkara, esp our baby.

We'll see. Saya pening.

Sekian. T__T

2 comments:

amy said...

baru baca blog anda sekian lama dan baru tau berita ini. tahniah!!! nanti aku melawat baby kat uk ye. hihi

udeq said...

kamon!!! gi je la UK tu.. time pantang nanti kompem parents & PIL ko dtg punya!!!!! hehehe..

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.