The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 10, 2012

17 days to go

Assalamualaikum.

1. Happily or sadly [I'm not sure], we're counting down. 17 days in our homeland is so short.

2. We still haven't make the list for dumping in our luggage with. What to bring and buy. Worth bringing or spending.

3. We spent thousands for visa, flight ticket and other thingies. In short, I would say that I'm broke by now. Yet, we haven't settle with the shopping list.

4. I've read through the National Health Service (NHS) for my antenatal care, hoping that everything will run smoothly and the baby is in good health, happy and be good all the time. Behave tau, baby!

5. The tummy is getting bigger and now I've started to struggle only to climb to our room in Lavender, at level two. Even sometimes I wished we have escalator here. Alhamdulillah Allah provides a great plan for us, that we'll be moving in 17 days. InsyaAllah.

6. We have to pack our things in this few weeks left. You wouldn't know how I wish to bring our wedding gifts to UK. Starting everything from scratch sometimes scares me.

Sekian dulu.

Baby suruh tidur sebab esok ada check-up and we are supposed to come early in the morning sebab saya ada banyak kerja sekolah nak buat. Dengan aktiviti-aktiviti ilmiah yang saya lakukan, saya harap anak saya genius. Huh.

wink wink ~.^

Thursday, October 4, 2012

Life Update

Assalamualaikum.

Adik comel saya, Munir kembali ke pangkal jalan semalam ke Alexandria, Egypt. It's a tradition for the family lah bukan untuk ke KLIA beramai-ramai. Sekarang, dengan penambahan Anas in the family, ia telah menjadi lebih excited lah sebab nak jumpa baby Anas. Dia terlampau comel sampai wanita hamil akan berasa nak makan dia.


 Anashaolin. Botak Chinanas.

Adam. Populariti menurun. Kehkeh.

Watak Munir tiada dalam gambar, begitu juga saya dan suami sebab tak gila populariti walaupun semalam saya comel. [Eh]. 

*   *   *

2126 hrs. Suami takda di sisi demi mengurangkan dagu dari 1.5 kepada 1, exercise di Kompleks Sukan. Menjadi isteri kepada seorang lelaki yang rajin bersenam adalah menyenangkan hati. Bukan setakat faktor kenaikan aras hormon testesteron [erk]. Tidak, yang penting, saya rasa secured sebab suami menjalankan gaya hidup sihat. Maklumlah, saya kan produk Fakulti Sains Kesihatan.

Perasaan menjadi wanita hamil adalah pelik. Suami pun telah berasa pelik melihat isterinya. Tapi, don't worry. I'll be proud of being buncit. Tapi kenapa entah macam tak berapa ada perasaan sangat. Mungkin naluri keibuan tu takes time nak develop well in me. Tapi I love my baby tau, tak pernah saya berasa susah dengan kewujudannya. Alhamdulillah. 

Flight ticket to London had been booked today. Ticket will be issued after getting visa, maybe next week. Currently waiting for the Marriage Certificate to be translated into English for the visa-sake. It's a divine intervention that we got the latest news from VFS Malaysia that effective on the 1st Oct 2012, Malaysia was announced as a low-risk country by the UK Border Agency. So we can save the back-up money worth MYR 30K for my 12-months-visa to be a housewife in the UK!! What a relief.   

Sekian. Got to go to the bed. Esok sibuk!

wink wink ~.^ 

Tuesday, October 2, 2012

Walking through adulthood (Part 2)

Again. Meniti usia dewasa. Akuuuuuuuu di dalaaaaam diiii leeeee maaaaa.. [lagu KRU please].

Hai hai. Hari yang mempeningkan kepala wanita hamil telah tiba. Dahulu lagi telah tiba sebenarnya tetapi telah  dibuat-buat lupakan. Sesungguhnya, hari ini suami telah mendapat khabar berita yang tak menggembirakan. T_T

Saya pun jadi sedih setelah kepeningan kepala saya kembali. Saya telah fikir lama dulu dah pasal ni. And now, I have to feel and think about it again and again.

Adakah saya takmau ikut suami? Mahu. Tapi adakah suami mampu menyara saya kalau saya bertaraf surirumah? Taktahu. Apakata ibu bapa dan mertua? Ikut, jangan tinggal sini. Adakah saya pernah cakap kat suami saya nak tinggal sini? Pernah. Lebih sekali. Siapa nak jaga saya berpantang kelak? Err..

Dan sekarang, what happen, kalau saya tak ikut suami. Macam mana? Macam manaaa?

Sesungguhnya saya sangat takut nak menghadapi kehidupan tanpa suami di sisi. [Ouch T__________________T nangis secara banyak]. For eight years we have been together and 6 months plus being his wife. Kalau saya tak jumpa dia selama 10 bulan, apa kata survei?

I have to think, rethink rethink rethink rethink think think think. February intake is the nearest semester kalau saya nak sambung study. Tetapi keadaan takkan mengizinkan sebab I will be bloated with 7-months belly.

Oleh itu, saya harap kami akan ditunjukkan jalan yang semudahnya oleh Allah. Kerana saya taktau pun apa nak buat. Sekarang asyik terbayang nak melalui confinement di tanah air sendiri. Tapi sambil nangis sikit-sikit  lah nanti rindu suami. Risau banyak perkara, esp our baby.

We'll see. Saya pening.

Sekian. T__T

Monday, October 1, 2012

Walking through adulthood

Assalamualaikum.

Hai. Setakat menjadi blogger [tak komersial], inilah pencapaian terburuk sebab bulan yang lalu hanya buat 3 posts [itu pun macam tak ikhlas, bukan? kehkeh]. Er er tak, belum niat nak retire ke apa, just baby cakap takyah blog [as if.. ]. Don't worry, life has treated me well, same goes to the hubby. Thank you Shayyang. 

So far, after 6 months of marriage, saya dah berjaya buat udang masak lemak cili padi untuk suami. My husband is on diet, tahu? Dagu beliau daripada dua sekarang dah tinggal 1.5, kira ok lah. I support you, darling! Sebab itu kita takleh makan fastfood and dine in kat mana-mana kedai dengan giat lagi. Lagipun, baby ni baik, saya masak-masak pun dia tak pernah nak mengakibatkan tragedi muntah ke apa. I love you, my baby! 

Lame lame. Socially awkward betul rasa bila dah berkahwin ni. IT savvy apatah lagi. Account instagram pun tak ada. FB pun dah agak tak selera. Apakah saya semakin ditelan usia? 

Tengok. I don't have things to write here. 

I still have a few tasks to be settled for Mommy [my professor yang comel]. And recently, I'm occupied with travelling preparation. Susah jugak nak berpindah rumah tangga ni, fikir kerja lagi tak siap-siap. Hmm.

Gebon nak berpindah negara ni. We'll definitely miss our Lavender. T_____T

Oh now I miss my husband too. 

Semoga Allah memberi bantuan kepada kami menghadapi hidup meniti usia dewasa ini. Amin. 

wink wink ~.^

Saturday, September 22, 2012

TheLittle..

Baiklah. Tiada lagi spekulasi. 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Little Us in me.
Sometimes I call it Easy Baby.
[Captured few weeks ago]

For this time being, pregnancy is not too hard for me. Baik baby ni. Sampai saya selalu sangat lupa yang saya mengandung dua bulan lebih. 

I got red mark on my pink book. Went to private clinic, but then was rejected sebab kami kan both minor thalassemic. Government clinic jugaklah tempat mengadu. And tak pasal jadi famous kat klinik tersebut. Senyap-senyap je malas nak bagitahu background dietetik. Asyik kena puji bila pergi klinik. Huahuahua. Mungkin sebab patient ni pandai. Kehkehkeh.

Malas blogging mungkin boleh dikaitkan dengan baby ni. 

Sekian. 

p/s: To Diana, tak dapatlah jadi besan sebab u kan nak menantu made in UK, ini dah ter-made in Malaysia! :p

wink wink ~.^

Friday, September 14, 2012

About Maria.

Suatu hari, Maria tiba-tiba muncul depan rumah Mama. Suami yang masa tu belum jadi suami telah berhati perut bagi Maria makan. Siap pergi kedai nak beli makanan sedap untuk Maria.

Masa pun berlalu. Kadang-kadang saya rasa Maria gedik lebih. Attention seeker. Suami suka layan Maria.  


Minggu lepas, ketika kami di rumah Mak, suami tetiba mendapat berita sedih. Maria is now gone.


Maria's first day in Mama's house, about a year ago.

Maria kena langgar lari. And she was pregnant kot. Maria, walaupun annoying dan suara dia tak comel langsung sebagai kucing, tapi sedih juga bila dia mati.

Sekian. [yaaayyy berjaya update blog!]

Tuesday, September 11, 2012

Update

Assalamualaikum missy missy. And madams too.

After having a new haircut today, I feel like crying. Tapi kata suami, isterinya tampak lebih muda menawan. [Fact: dia cakap muda saja, menawan takda cakap pun, I hiperbola]

Er, that's all for now. At least I'm updating you about the haircut.

Akibat faktor-faktor lain, memang blog dianaktirikan. Entah kenapa, but I admit I miss blogging.

Kini taktau nak merepek apa.

Semoga saya menjadi wanita berkaliber dan berwawasan.

winik wink ~.^

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.