The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 5, 2011

A day before 10 Zulhijjah

Assalamualaikum.

Dear diary.

Today I woke up early, terus mandi sebelum solat Subuh at Lavender. Before 7am, I text Aunty [
the fiance's mother] whether or not they stick to the first plan, i.e. to go out for breakfast at 7am.

Aunty replied me with a lovely SMS. Yang mana saya mendakwa bukan semua orang mendapat SMS begitu daripada bakal mertua. She informed that Uncle wants to delay the plan to look for raw materials for rendang.

I told her that I tried zillion times to wake the fiance up. Tetapi cubaan gagal. So, I decided not to join the breakfast if the fiance is still sleeping. Heh. Tetapi, setelah the fiance bangun, Uncle straightly called me, informing that his son will be joining them for breakfast. Sebagai bakal menantu (solehah), maka saya pun ikutlah, sebab dah takda alasan.

We went to a Hailam Shop or Chinese Coffee Shop at Parit, Kuala Pilah. Rezeki mahal agaknya sebab tak solat dhuha, breakfast dah habis pun. So, we just ordered steamed bun and toast. And 3/4 boiled egg. And I drink iced Milo, di mana Uncle and Aunty laughed at me, sebab mereka cakap, kalau pergi kedai hailam kena minum kopi sebab kopi dia sedap. Ok. I'm a beginner.

Then, Uncle brought us to their new house in Kuala Pilah. Still under construction. Walaupun rumah tersebut senget benget, but still, it is nice.

Dekat rumah Beting, main posing-posing sebab taktau nak buat apa.
Sebenarnya nak main baling selipar, tapi takut menjejaskan reputasi bakal menantu yang sopan.
Uncle and Aunty tengah jadi mandur pada waktu kejadian.

It's a long story there. Taktau nak cerita. We were there until 3pm and after that went to a relative place. Aunty prayed first, and after she prayed, comes the sweet part. Aunty menyuruh anaknya solat berjemaah dengan bakal menantunya. Awwww >.< Pada masa tersebut, Uncle sedang mandi. Sebab itu kami solat berdua saja. Ecece. Suka kan suka kan? Sukan. Eh Tetiba. Lepas tu, kejadian ajaib, saya menyaksikan Aunty pakaikan the fiance bedak kat muka, di mana saya rasakan itu aksi melampau seorang lelaki yang bakal berkahwin dalam tempoh lima bulan, bukannya seorang bayi lima bulan. Atau lima tahun. Atau lima belas tahun. Tapi 25 tahun iaitu suku abad.

Ok lepas tu macam malas nak buat cerita lebih mendalam sebab dah malam, esok pun raya. Saya sampai ke rumah pukul 8.15 pm. Kemudian rindu terhadap ibu bapa. T_T

The fact is, kehidupan tanpa ibu bapa tidak seronok. Apatah lagi ketika beraya. Tetapi, saya rasa Tuhan sayangkan saya, sebab itu saya dapat menumpang kasih sayang ibu bapa the fiance hari ini. Weeeeee.

Salam Aidiladha semua.

Salam Aidiladha juga kepada Emak dan Ayah, entah bila masa Emak dan Ayah bermain internet. Takpa, esok saya SMS je.

Salam Aidiladha kepada Muhammad Izzat yang disayangi.

Sekian.

wink wink ~.^

0 comments:

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.