The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 8, 2009

ajaib

tidur lena malam tadi, sampai xlalu mahu berpisah dengan katil goldilock. luckily ada kuasa ajaib. MILO. maka, terus bangun, mandi dan minum milo. woho, ajaib bukan?

oh. report semalam.

disebabkan aeda ada kuasa ajaib pandai memasak, semalam beliau telah memasak "Laksa menjadi Laksam". ajaib lagi bukan?

em. actually, mi laksa dimakan bersama kuah laksam.

cara-cara membuat kuah laksam:

rebuskan ikan selayang [ikan selayang ke aeda?], buang tulang dan kemudian tumbuk. [method sama macam laksa]

masukkan bawang putih, bawang merah, lada hitam yg ditumbuk ke dalam periuk. then masukkan santan. bukak api, kacau2. lepas tu masukkan ikan. tadaaaa.dengan ajaibnya kuah sudah masak. see, dah cakap, memang ajaib gila.

potong kacang panjang & timun. ini raw saje. xpayah masak. kalau mahu daun2 kesum lah bagai, letaklah sekali, ikut suka.

cili boh dan belacan yg dibakar letak asing. ini bila makan boleh letak ikut suka.

maka, bolehlah membuat kenduri makan2. kami pun makan. dengan ajaibnya mangkuk jadi licin.



selepas makan laksam pada pukul 6.30 pm, malam boleh juga makan nasi. [ikut perutlah kan]. jadi, semasa makan nasi, kalau ada bendasing dalam makanan anda, anda boleh membuat teka-teki berciri roda impian.

kategorinya ialah benda.

_ _ N _ A _ _

ini adalah bendasing yg termasuk dalam pinggan miki semalam. cebisan ajaib yg melayang akibat tiupan angin.

nyna, aeda dan saya ditewaskan oleh fida. [beliau sangat ajaiblah, semua teka-teki pun dia akan jawab]

malam yg sangat gembira, tapi akhirnya menjadi blur sebab xada laptop sendiri. wuwu.

dan apabila anda blur, rakan sebelah katil yg berhati luhur murni suci dan pandai bermain teka-teki menghulurkan sebuah buku ajaib bertajuk 'Aku Terima Nikahnya' dengan ucapan "nah, amik buku ni gi bace".

oh. sy baca lah. dan errrr. errrrrr. errrrrrrr. INSAF sikit. tapi xhabis baca dan terus tertidur. hehe.

ok. hari ini penganggur belum tahu aktiviti yg bakal dibuat selepas berjumpa Dr. Zahara kejap lagi.
sekian, terima kasih.

wink wink ~.^

3 comments:

mikichann said...

ahaaa..

nsb baek bukan habuk kipas.. wahaaaa..
lupe nk ltk lam blog smlm.. part yg teka-teki tu.. ahaks..

sbr ye.. pengangguran ni xkan lm punye lah..
anda kn nk jd cikgu-cekgi

fee_da_fid said...

eceh...xtau plak sy ad kuasa ajaib sebegitu..mnyelesaikan soklan teka teki smbil membuat muke konon2 hebat..menewaskn rakan2 yg telah berusaha keras dgn pembelian huruf vokal la bagai..hebat kn?mlm ni nk main lg x?...
saudari sila ingt sket viva ye..xprepare pape lg..uh..uh

mmg terasa sgt la ida title penganggur tuh...

idatazira said...

miki:
eh eh.
bukankah benda tu mmg lebih hena drpd habuk kipas?
wuuu.
klu habuk kipas bukankah lebih lucky??

fida:
ohoh.
berbaur takbur eh bijak berteka teki.
xpe2.
nnt penganggur ajaib akan kalahkan anda.
huh ;p

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.