The Sweet 17

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 11, 2009

tua. bukanlah. dewasa

assalamualaikum.

oh. I realized: saya sudah TUA. 22 tahun boleh juga layak masuk kategori tua lah, bukan? [siapa yg lebih tua daripada 22 tahun, jangan sentap ok]

ok. saya salah. bukan tua. tapi sebenarnya dewasa.

semasa kecil, comel serta innocent dahulu, saya memandang orang yg berumur 20 years and above sebagai orang tua. eh. salah lagi. dewasa. jadi, semasa hari lahir ke-20 dahulu, saya telah berasa diri sangat dimamah usia setelah xboleh lagi bergelar teen. nineTEEN telah hancur musnah dengan twenTY. sungguh xcomel lagi. sungguh ancient. sungguh historic. sungguh lah.

tapi, setelah menjadi xberapa innocent lagi, sy berasa sangat xsalah menjadi tua lah. atau pun dalam erti kata lain, bukanlah xcomel menjadi dewasa.

bukankah bagus sebab telah naik pangkat setelah tidak menjadi budak hingusan lagi. remaja itu keliru identiti lah tahu? remaja mengalami Identity vs. Role Confusion krisis dalam hidupnya. jadi, sangatlah belum stylo menjadi remaja. hahaha. [saya sudah dewasa, sorry kalau terberlagak secara superb di sini]

tapi, menjadi dewasa akan mengalami Intimacy vs. Isolation. see. see see. bukankah sangat stylo. ;p

wah wah intimasi intimasi intimasi. eh. sepertilah budak ini gatal, kan?

saya cuma mahu mengingatkan kawan-kawan supaya jangan lupa menghantar invitation card kalau kamu mahu berumah tangga.

kepada siapa-siapa yg mula sedang ingin bercinta, saya sarankan anda membaca buku 'Aku Terima Nikahnya'. hahaha. [emm. kalau yang sudah khatam tu, ok, anda boleh bercinta secara "ERTI HIDUP PADA MEMBERI". ehem. ditujukan kepada siapakah itu?? siapa-siapalah. hehhhe]

wink wink ~.^

9 comments:

Cik feeda said...

wallaa...terserlah la kedewasaan anda. bes kn menjadi dewasa...lagi pula sy setahun lbh dewasa dr anda...

uh kiranya sape dh bc AKU TERIMA NIKAHNYA dh bole bercinta ke???waaa...

aeda_humairah said...

nak jawab soklan fid leh x??

mikichann said...

opsss..

abis tu kalo xkhatam lg..
kne stat berchinta dr mula ke??

eh lupe..
bc erti hidup pd memberi kan?
baek

idatazira said...

xlah.
sape bace buku tu kalau sedang becinta jadi macam mengong2 kompius kejap, macam aku.
hahahaha

;p

pphoenix said...

ida tolong tolong tolong
tolong beli and post satu utk sy T.T
t sy byr ngn duit pos skali
bleh la bleh la

idatazira said...

farini si ulat buku.
insyaAllah nnt sy belikan. ~.^

SyAhiRah LaLAla said...

sudah sudah!jangan cakap pasal umur lagi. dan cinta juga *sebab stress sebab diri sudah tua dan rasa loser juga* isk. rindu kamulah adik. saya ingin turut serta dalam trip kamu juga. bolehkah?

idatazira said...

olo.
kakak syiro tacing lebih plak.
;p

kan best kan klu kite g lgkawi skali jom jom

SyAhiRah LaLAla said...

jom jom eh? sape mahu meng 'sponsor' tiket? tsk tsk. jawab jawab :P

idatazira.blogspot.com


I made this widget at MyFlashFetish.com.